Leverans och Returer

 Vi erbjuder fri frakt

Villkor inom EU – Gratis frakt

Beställningar inom EU sänds med PostNord, DHL eller UPS. Vid standardleverans levereras din beställning inom 3-5 vardagar. Du har möjlighet att välja expressleverans för att motta din beställning inom 1-2 vardagar.

Villkor i USA & resten av världen – Gratis frakt

Beställningar inom EU sänds med PostNord, DHL eller UPS. Vid standardleverans levereras din beställning inom 3-5 vardagar. Du har möjlighet att välja expressleverans för att motta din beställning inom 1-2 vardagar.

Alla beställningar faktureras i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms.

Vid beställningar utanför EU kan extra tullavgifter, skatter och andra lokala avgifter förekomma. Dessa extra utgifter betalas av kunden vid mottagning av beställningen.

Observera att behandlingstiden i lokala tullar varierar och kan medföra förseningar.

 

Returer

Ångerrätt

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp kan du använda dig av din 14 dagars ångerrätt.

Om du önskar att ångra ditt köp och därmed returnera din beställning behöver du kontakta oss inom 14 dagar efter att du har hämtat ut din beställning hos ditt postombud.

När du meddelat oss att du önskar nyttja din ångerrätt har du 14 dagar på dig att returnera din beställning.

Du har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit i retur till oss alternativt att du lämnar ett bevis på att varan har sänts i retur till oss.

För att tillämpa ångerrätten får du gärna fylla i Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här.

Öppet köp

Utöver 14 dagars ångerrätt har vi även 30 dagars öppet köp. Det betyder att du har totalt 30 dagars gratis returrätt från den dag som du har hämtat ut din beställning hos ditt postombud.

Som konsument har du rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar. Samtidigt är du ansvarig för en eventuell värdeminskning av varan om den har hanterats utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans typ, egenskaper och funktion. För att få hela beloppet i retur krävs det att solglasögonen/glasögonen är oanvända och fortfarande ligger i sin originalförpackning.

För att returnera en beställningen ber vi dig att returnera till en av följande adresser:

Returadress för köp inom Europa:

Christopher Cloos
Store Kongensgade 81C
1264 København
Danmark

Returadress för köp i USA och resten av världen:

Christopher Cloos
175 Varick Street, Suite 265
New York
NY, 10014
USA

Observera: Vi löser inte ut produkter som returneras mot postförskott eller efterkrav.


Försenad eller utebliven återbetalning

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde dig av vid köpet, förutsatt att inget annat är avtalat.

Vänligen kontrollera med din bank att du inte har mottagit återbetalningen på ditt konto. Det kan i några tillfällen ta längre tid innan återbetalningen syns på ditt kontoutdrag.

Om det visar sig att din återbetalning inte har gått igenom ber vi dig att ta kontakt med oss på hello@christophercloos.dk så hjälper vi dig.

 

Byten

Du har möjlighet att byta en vara som är oanvänd. 

För att genomföra ett byte ber vi dig om att skicka ett mejl till oss på hello@christophercloos.dk där du beskriver vilken produkt du vill byta till. Därefter skickar du tillbaka din vara med hjälp av den medföljande retursedeln till en av de ovanstående adresserna. När vi har mottagit din vara skickar vi den nya varan till dig.

Observera att det är du som konsument som är ansvarig för din retur till oss. Hur lång tid det tar för din retur att nå oss varierar beroende på var du bor. Det kan därför vara en god idé att själv följa din retur via spårningsnumret du får från ditt postombud.


Reklamation

Konsumentköplagen gäller för varuköp.

När du handlar hos oss har du därför reklamationsrätt i tre år. Om din reklamation är berättigad betyder det att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt. Du kan också få pengarna tillbaka eller avdrag på priset, allt beroende av den konkreta situationen.

Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. En reklamation som görs inom två månader efter att felet har upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.

En reklamationsförfrågan görs genom att skicka ett mejl till oss på hello@christophercloos.dk där du anger beställningsnummer, beskriver grunden för reklamation samt bifogar ett par bilder.

Om reklamationen är berättigad kommer du tillsammans med vår kundservice fram till vilken lösning som passar den konkreta situationen, dvs. om det är fråga om en reparation, en ny vara eller en återbetalning.

Vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid köpet.

Klagomål

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Bli en del av Cloos värld og få 10% rabatt på ditt första köp

Have you chosen the right location?

Please Choose Your Store

Sweden